Obsługa administracyjna i księgowa – woj. mazowieckie
- Prowadzenie formalno-prawnej dokumentacji nieruchomości wraz z korespondencją.
- Prowadzenie wykazu właścicieli z adresami korespondencyjnymi i telefonami kontaktowymi.
- Zawieranie w imieniu wspólnoty umów z dostawcami mediów (energii elektrycznej, wody, gazu oraz wywozu nieczystości) oraz prowadzenie z nimi rozliczeń za dostarczone media ze środków wspólnoty.
- Zbieranie ofert na ubezpieczenie budynku oraz urządzeń technicznych należących do części wspólnej nieruchomości i przedstawianie ich Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości nieruchomości wspólnej.
- Reprezentowanie wspólnoty w sprawach dotyczących części wspólnych nieruchomości wobec organów administracji rządowej i samorządowej, (koszty zastępstwa prawnego o ile będzie konieczność ponosi Wspólnota Mieszkaniowa).
- Redagowanie pism urzędowych, umów w zakresie bieżącej eksploatacji i remontów części wspólnych budynku, itp.
- Bieżące informowanie właścicieli o działaniach w zakresie remontów, eksploatacji oraz instytucji państwowych, dostawców mediów itp.
- Telefony alarmowe do służb technicznych i administratora.
10. Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań.
11. Przygotowywanie uchwał właścicieli oraz innych wymaganych dokumentów i prowadzenie głosowania w trybie indywidualnego zbierania głosów.
12. Przygotowywanie projektu planu gospodarczego oraz jego rozliczanie.
13. Sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego w terminie do końca marca każdego roku kalendarzowego.
14. Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji przychodów i kosztów wspólnoty w sposób uproszczony.
15. Naliczanie i rozliczanie zaliczek na utrzymanie nieruchomości wspólnej i lokali zgodnie z przyjętym przez właścicieli planem gospodarczym, rozliczanie przychodów i kosztów.
16. Prowadzenie indywidualnych kont rozliczeniowych służących rozliczeniu kosztów utrzymania części wspólnej nieruchomości oraz funduszu remontowego.
17. Rozliczanie zużycia wody, ciepła na cele ccw i co, odprowadzania ścieków zarówno w części dotyczącej lokali mieszkalnych jak i użytkowych.
18. Przygotowywanie dla Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej okresowych informacji, zestawień o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości wspólnej a także o uzyskanych przychodach.
19. Rozliczanie robót i usług związanych z nieruchomością wspólną ze środków wpłacanych przez właścicieli.
20. Księgowanie należnych od właścicieli wpłat na pokrycie kosztów eksploatacji nieruchomości wspólnej.
21. Monitorowanie oraz bieżąca windykacja należności od właścicieli lokali według zasad uzgodnionych z Zarządem Wspólnoty Mieszkaniowej lub odrębnej uchwały Wspólnoty Mieszkaniowej.
22. Pozasądowa windykacja należności z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacji nieruchomości wspólnej (tzw. wezwania do zapłaty).